W skład Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Dzirzbinie - Kolonii wchodzą:
- Szkoła Podstaoa im. Szarych Szeregów w Dzierzbie - Kolonii, Dzierzbin - Kolonia 32, 62-831 Korzeniew,
- Publiczne Przedszkole Samorządowe w Dzierzbie - Kolonii, Dzierzbin - Kolonia 31, 62-831 Korzeniew.
Placówką kieruje dyrektor.
Szkoła podstawowa jest placówką obwodową.
Do obwodu szkoły należą miejscowości: Dzierzbin i Dzierzbin - Kolonia, Bogusławice, Gadów, Gadówek, Danowiec, Annówka i Zamęty.
W szkole dzieci uczą się w klasach I-VIII. W przedszkolu są 2 oddziały przedszkolne (grupa 3 i 4-laków, grupa 5 i 6-latków).
W szkole i przedszkolu uczniowie / dzieci mają zapewnioną bezpłatną naukę oraz opiekę. Oprócz przedmiotów obowiązkowych prowadzone są zajęcia dodatkowe.
W szkole funkcjonuje świetlica i biblioteka szkolna.
Szkoła jest częściowo dostępna dla osób z niepełnosprawnościmi.
Przed wejściem do budynku od strony boiska znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózku. Na paterze jest również łazienka dla osób niepełnosprawnych.
Budynek szkoły jest piętrowy i nie ma windy.
Sprawy urzędowe mogą być załatwione w sekretariacie szkoły znajdującym się na parterze.
Żeby załatwić sprawę osoby z niepełnosprawnościami mogą:
– napisać pismo i wysłać je na adres: Zespół Szkolno - Przedszkolny w Dzierzbinie - Kolonii, Dzierzbin - Kolonia 31-32, 62-831 Korzeniew,
– przynieść pismo do sekretariatu,
– napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mail: spdzierzbin@wp.pl,
– przyjść i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy.
Sekretariat szkoły jest czynny w godzinach: 7:30–15:30.